Jesienne Beskidy – relacja.

Właśnie wróciliśmy z dwudniowej wycieczki na Stożek.

Nasza 20 osobowa drużyna była bardzo zróżnicowana pod względem wiekowym, co nie przeszkodziło w realizacji wspólnych celów. Byliśmy bardzo zgrani. Udało się zachęcić rodziny, które jeszcze z dziećmi nie wędrowały po górach, więc było to dla nich pewne wyzwanie. Już teraz planują następne wyjścia w góry! Nawiązały się nowe relacje, znajomości. Male dzieci wzajemnie się motywowały do pokonywania trudności trasy.

Mieszkaliśmy w urokliwej Cieślarówce na Małym Stożku. Widok mieliśmy na rozległą górzystą okolicę. Po przepysznym obiedzie wyruszyliśmy na szlak w stronę Soszowa. Każdy na swój sposób zmagał się z niewielkimi , ale jednak przeciwnościami trasy, która miała być zaledwie rozgrzewką przed stromym podejściem na Stożek Wielki, który zdobyliśmy następnego dnia. Rodzice maluchów mogli być dumni ze swych pociech, które dzielnie maszerowały na drobnych nóżkach. Starsi znaleźli też frajdę z podziwiania pięknych widoków i wspólnych rozmów. Rodzice mogli wymienić ze sobą doświadczenia i zapoznać inne rodziny.

Wieczorem wspólnie przygotowaliśmy kolację, grilowane kiełbaski, sałatki, ciasta -jednym słowem wielka obfitość stołu. Zajadaliśmy, aż się uszy trzęsły.

Były też wspólne zabawy i wyklejaliśmy jesienne liście z kolorowego papieru.

Po pełnym wrażeń dniu wszyscy spali jak susły( chociaż najmłodsze susły wcześnie wstały).

Kolejnego ranka znów spotkaliśmy się w jadalni na porannych zabawach, a dorośli razem przyrządzili śniadanie. Posileni ruszyliśmy z zapałem w góry. Tym razem trasa była dużo trudniejsza, ale o dziwo też dzieci były o wiele dzielniejsze!

Widać że trening dzień wcześniej zrobił swoje.

Po dotarciu do schroniska i odpoczynku zorganizowaliśmy podchody z zadaniami dla dzieci. Dostarczyliśmy tym wiele emocji i rozbawieni schodziliśmy w dół.

Refleksja jest bardzo pozytywna. Chcemy dalszych takich spotkań i nowych wyzwań. Przełamywanie swoich słabości jest łatwiejsze w grupie, a wzajemne motywowanie się trudno przecenić.

A więc do zobaczenia na szlaku!